Alavus

Alavuden Perussuomalaiset on ottanut paikkansa kaupungin päätöksenteossa

Alavuden Perussuomalaiset on noussut Alavuden kaupunginvaltuuston toiseksi suurimmaksi ryhmäksi ja se on ottanut paikkansa kaupungin päätöksenteossa tavalla joka ei jätä ketään kylmäksi.

– Valtuutettujen laaja-alainen ammattitaito on luonut edellytykset tehokkaaseen ja näkyvään toimintaan valtuustossa ja hallituksessa, toteaa Yrjö Paukkunen Alavuden Perussuomalaisista.

Ilman perussuomalaisia ei kuusiokuntien sotepalveluiden ulkoistaminenkaan olisi Paukkusen mukaan onnistunut, ja nyt ollaan laajasti tyytyväisiä ratkaisuun.

– Palvelut ja työpaikat säilyvät, Ähtärin ja Kuortaneen terveyspalvelut turvattiin paikkakunnilla, Alavudelle saatiin ympärivuorokautinen päivystys ja Ähtärin sairaalan toiminta on saatu uudelleen toimintaan. Kaikki nämä olisivat ilman poliittista päätöstä joutuneet lakkautuksen uhriksi, luettelee Paukkunen.

Monissa muissakin merkittävissä asioissa näkyy perussuomalaisten vastuullinen toiminta Alavudella.

Myöskin järjestö- ja puoluetoiminnassa ovat alavutelaiset perussuomalaiset aktivoituneet tavalla joka myös näkyy ja kuuluu.

Joka vuosi järjestettäville Alavuden Ryskööt-markkinoille osallistui kesällä myös ministeri Jussi Niinistö ja tilaisuus sai erinomaista julkisuutta samassa yhteydessä julkaistun oman, joka talouteen Alavudella jaetun oman yhdistyksen lehden avulla.

Teksti: Juha Rantala

Alavuden Perussuomalaiset julkaisivat oman yhdistyksen lehden, joka kaupungissa jaettiin joka talouteen. Etusivulla komeilivat Alavudella kesällä vieraillut puolustusministeri Jussi Niinistö ja upea miljöökuva Alavudelta.

alavusvaaliliitto

Perussuomalaiset ja kristillisdemokraatit sopivat kuntavaalikohtaisesta vaaliliitosta Alavudella.

Niinistöalavustori

Puolustusministeri Jussi Niinistö (ps) vieraili kesällä Alavudella vuosittain järjestettävillä Ryskööt-markkinoilla ja piipahti luonnollisesti myös paikallisten perussuomalaisten osastolla. Mukana matkassa oli myös Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin puheenjohtaja Raimo Vistbacka.