Kristiinankaupunki

Vauhtia kuntavaaleihin Mikkelin Markkinoilta

kristiinankaupunki s2016

Mikkelinmarkkinoilla lauantaina iloista sykettä kuntavaaleihin nostattamassa Erkki Tapanainen, Ritva Tanskanen, Heikki Tuomela, Ari Jalonen, Eliisa Panttila, Mika Muurimäki ja Jorma Rantala.

Perussuomalaiset olivat taas näkyvästi esillä 1.-2.10. järjestetyillä Mikkelinmarkkinoilla. Kristiinankaupungin suosituilla markkinoilla on yli 200-vuotiset perinteet. Vuodesta 1783 syksyn sato on myyty Mikkelinmarkkinoilla. Kynttelinä järjestetään kynttelinmarkkinat eli talvimarkkinat, ja kesällä puolestaan huippusuositut kesämarkkinat, joissa vierailee yli 60.000 kävijää vuosittain. Nytkin idyllisessä rannikkokaupungissa kävijöitä riitti ja sää oli kuulaan aurinkoinen. Markkinavilskettä riitti myös perussuomalaisten teltoilla.

Kristiinan monitoimimies Jukka Kangasniemi oli kutsunut Teuvan Perussuomalaiset omalla teltallaan mukaan torille. Keskeiselle markkina-alueelle jo perjantaina pystytetyillä teltoilla kokoontui viikonloppuna reipas joukko seutukunnan perussuomalaisia Kristiinankaupungista, Isojoelta, Teuvalta ja Kauhajoelta, sekä kansanedustajia ja vierailijoita. Lauantaina joukkoon hurautti Porista Jalosen Ari, parahiksi valaisemaan tiedoillaan paikallisia taksiyrittäjiä. Liikenne- ja viestintävaliokunnan jäsenenä hän toi ajankohtaiset kuulumiset muun muassa taksiluvista. Sunnuntaina paikalle saapuivat Helena ja Reijo Ojennus Parkanosta sekä kansanedustaja Vesa-Matti Saarakkala Kurikasta. Helena piti sydämelliseen tapaansa PerusNaisten näkyvyyttä yllä.

Perussuomalaisten teltoilla oli tekemisen meininkiä ja iloinen tunnelma. Ritva ja Erkki järjestivät teltalla pika-arpajaiset, jotka vetävät aina mukavasti väkeä. Heikki täytti ilmapalloja ja kiinnitti niitä lasten ranteisiin. Jukka tykitti puolueen painavaa materiaalia jakoon, ja monet keskustelut käytiin teltan läheisyydessä. Vastaanotto oli enimmäkseen hyvin myönteistä. Markkinoilla tuli taas esille, kuinka iloisen välitön tunnelma vetää ihmisiä puoleensa sekä luo myönteistä mielikuvaa meistä ja puolueestamme. Jokainen on mukana omana itsenään ja omilla vahvuuksillaan.

Teksti ja kuva: Eliisa Panttila