PS-ehdokkaat osuuskauppa KPO:n vaaleissa 2020

ANNA PERUSÄÄNESI JA VAIKUTA!

Pohjanmaan Osuuskauppa KPO:lle valitaan kevään 2020 osuuskauppavaaleissa uusi edustajisto. Edustajisto käyttää osuuskaupassa omistajille kuuluvaa päätösvaltaa ja se valitaan vaaleilla osuuskaupan jäsenistä eli asiakasomistajista joka neljäs vuosi.

Käytä valtaasi asiakasomistajana ja äänestä osuuskauppavaaleissa oman alueesi perussuomalaista ehdokasta edustajistoon. Osuuskauppatoiminnassa on tärkeää jatkossa turvata esimerkiksi suomalaisen ruuan kohtuullinen hintataso siten, ettei tuottajaa riistetä ja, että kuluttajan kauppakassin hinta pysyy kohtuullisena. S-ryhmä on lisäksi Suomessa merkittävä työllistäjä. Tulevaisuudessa suomalaisten työllistämiseen on panostettava ja taattava, että myös nuorillamme on mahdollisuus saada työelämän kokemuksen jatkossa kaupan alalta.

JÄSENALUE A / MEDLEMSOMRÅDE A:

Isokyrö/Storkyro, Korsnäs, Laihia/Laihela, Maalahti/Malax, Mustasaari/Korsholm, Vaasa/Vasa, Vöyri/Vörå

Nro PS-ehdokkaan nimi Titteli Paikkakunta
21 Jussila Seppo Eläkeläinen Vaasa
22 Karppi Lauri Sähkösuunnittelija, Sähkötekniikan DI Vaasa
25 Korpi Antti Oikeusnotaari Vaasa
45 Seilonen Kai Kiinteistönhoitaja Vaasa
48 Syrjäläinen Teemu Opiskelija Vaasa
51 Turpela Perttu Myyjä Vaasa
55 Westerholm Micael Yrittäjä Mustasaari

JÄSENALUE B: / MEDLEMSOMRÅDE B:

Evijärvi, Halsua/Halso, Kannus, Kaustinen/Kaustby, Kinnula, Kokkola/Karleby, Kruunupyy/Kronoby, Lappajärvi, Lestijärvi, Luoto/Larsmo, Pedersören kunta/Pedersöre, Perho, Pietarsaari/Jakobstad, Toholampi, Uusikaarlepyy/Nykarleby, Veteli/Vetil

59 Arkkukangas Kari Huoltoasentaja Veteli
79 Keränen Niko Suunnittelija Kokkola
82 Kleemola Jari Merkantti Kokkola
88 Känsälä Jussi Vartija Kokkola
90 Lehtinen Lasse Oikeustieteen tohtori Kannus
93 Lindskog Tina Yrittäjä Kaustinen
96 Läspä Raija Eläkeläinen Kaustinen
103 Nygård Boris Eläkeläinen Kokkola
111 Pulkkinen Urpo Rakennusmies Veteli
112 Puolimatka Pekka Eläkeläinen Kokkola
123 Sillanpää Timo Toimitusjohtaja Kokkola
125 Sirviö Juha-Pekka Eläkeläinen Kokkola

JÄSENALUE C: / MEDLEMSOMRÅDE C:

Alavieska, Haapajärvi, Haapavesi, Kalajoki, Kärsämäki, Merijärvi, Nivala, Oulainen/Oulais, Reisjärvi, Sievi, Ylivieska

159 Voltti Taneli Insinööri (sit.) Sievi

Näin äänestät vaaleissa – käytössä suora vaalitapa:

Osuuskauppa KPO:n edustajisto valitaan käyttämällä suoraa vaalitapaa. Tämä tarkoittaa sitä, että ääni annetaan suoraan yhdelle ehdokkaalle ja valituiksi tulevat eniten ääniä saaneet ehdokkaat kultakin jäsenalueelta.

Äänestysaika on 1.-16.3.2020.

Äänioikeus on jokaisella ennen vaalivuoden alkua 15 vuotta täyttäneellä ja osuuskaupan jäseneksi hyväksytyllä jäsenellä. Äänestys suoritetaan sähköisen ja postivaalin yhdistelmänä. Äänestysohjeet ja äänestyslipuke toimitetaan Osuuskauppa KPO:n äänioikeutetuille jäsenille ennen äänestyksen alkua helmikuussa. Äänestää voi vain oman asuinpaikkansa jäsenalueen ehdokasta. Jäsenalueiden ulkopuolella asuva jäsen voi äänestää minkä tahansa jäsenalueen ehdokasta.

Äänestäminen on helppoa. Valitse mieleisesi perusehdokas ylhäältä, merkitse numero vaalilappuun ja laita vaalilippu palautuskuoressa postiin (postimaksu on maksettu). Lisäksi voit äänestää sähköisesti osoitteessa osuuskauppavaalit.fi. Sähköisesti äänestäessä tunnistaudutaan henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi.

Lisätietoa alueesi osuuskauppavaaleista: Pohjanmaan Osuuskauppa KPO:n vaalisivusto >>