Etelä-Pohjanmaalla käynnistettiin eduskuntavaalityö

Puoluesihteeri ja kansanedustajat valoivat uskoa vaalityöhön

Perussuomalaisten puoluesihteeri Arto Luukkanen, puolueen 2. varapuheenjohtaja, kansanedustaja Mauri Peltokangas sekä kansanedustajat Juha Mäenpää ja Jukka Mäkynen olivat kaikki mukana käynnistämässä eduskuntavaalityötä Etelä-Pohjanmaan piirissä yhdessä piirin johdon sekä paikallisaktiivien kanssa.
Lauantain 19. maaliskuuta ohjelma alkoi Ilmajoella piirihallituksen kokouksella, josta sitten siirryttiin Seinäjoelle järjestettyyn toritapahtumaan.
Luukkanen ja Peltokangas valoivat uskoa perussuomalaiseen kenttätyöhön Etelä-Pohjanmaalla.
– Ei välitetä gallupeista. Keskitytään omaan työhön kentällä. Täältä löytyy hirvittävä määrä osaamista, jotka osoittavat gallupit gallupeiksi niin kuin aina ennenkin.
Luukkanen ja Peltokangas käsittelivät puheenvuoroissaan turvallisuuspolitiikkaa, Marinin punavihreän hallituksen suomalaisia säälittä kurittavaa kurjistamispolitiikkaa sekä tulevaa eduskuntavaalityötä.
– Maailma muuttui kertaheitolla Ukrainan sodan myötä. Nato- asiassa kuuntelemme jäsenistön mielipidettä. Ratkaisu ei ole helppo eikä yksiselitteinen, on asiasta sitten mitä mieltä tahansa. Yhtä lailla Ukrainan sodan kanssa meitä perussuomalaisia hirvittää hallituksen politiikka, jonka seurauksena me suomalaiset kärvistelemme hurjien ja jatkuvasti nousevien elinkustannusten kanssa. Vihreät vie ja muut hallituspuolueet vikisevät ja hyväksyvät mukisematta meidän järjestelmällisen kurjistamisen.
Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin 1. varapuheenjohtaja Harri Koskela kiitteli puoluesihteerin ja vaalipiirin kansanedustajien mukanaoloa niin piirihallituksen kokouksessa kuin itse toritapahtumassa.
– Kyllä nämä vierailut antavat kaikille paikallisaktiiveille potkua ja lisävirtaa, ja osoittaa kentälle, ettei meitä ole unohdettu. Viime vuosi on ollut todella työntäyteinen. Ensin oli kuntavaalit ja heti perään alkoi aluevaalityö. Kyllähän siinä pieni väsy painoi varmasti kaikkia aktiiveja. Mutta nyt on hyvä kääntää katseet todellakin jo ensi vuoden eduskuntavaaleihin ja vilkkaaseen tapahtumakesään. Niin kuin Arto totesi, niin gallupeihin ei kannata tuijotella. Olen varma, että äänestäjien silmät aukeavat karuun totuuteen hyvinkin pian. Maamme velkaantuminen on jo kestämättömällä pohjalla ja silti hallituksella on varaa kehottaa meitä suomalaisia tinkimään elintasostamme, samalla kun se lähettää taas huolettomasti lisämiljardeja maailmalle.
Etelä-Pohjanmaan piirin puheenjohtaja Anne Matokangas oli myös tyytyväinen lauantai-iltapäivän tapahtumiin.
– Toritapahtuma toteutettiin nopealla aikataululla, mutta siitä huolimatta Seinäjoen torilla oli hyvin ihmisiä ja perussuomalainen viesti tuntui menevän hyvin perille. Eduskuntavaalityö on pitkäjännitteistä puuhaa, joten oli hyvä, että työ saatiin nyt käyntiin. Olen varma, että saamme vaalipiirissä aikaisempien vuosien tapaan hyvän ja kattavan listan ehdokkaita. Ei meidän kannatus todellakaan ole mihinkään kadonnut. Päinvastoin!

Perussuomalaisia aktiiveja Seinäjoen toritapahtumasta. Tästä lähdetään tekemään eduskuntavaalityötä ja voittoa! – Kuva: Juha Rantala

Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin 1. varapuheenjohtaja Harri Koskela ja kansanedustaja Jukka Mäkynen ajatusten vaihdossa. Taustalla puhuu puolueen 2. varapuheenjohtaja, kansanedustaja Mauri Peltokangas. – Kuva: Juha Rantala
Kirjoitettu 11.4.2022