Pakolaisia riittää, rahaa ei

Suomi on vastaanottanut valtavan määrän pakolaisia menneinä vuosikymmeninä. Lisäksi olemme maksaneet jo vuosikymmeniä kehitysapua ja muuta taloudellista tukea kehitysmaihin kymmeniä miljardeja euroja. Mitäpä jos olisimme käyttäneet tämän maailmanparannuskassa-projektin omien kansalaistemme hyväksi? Voisiko maamme kansalaiset olla tällä hetkellä niin taloudellisesti kuin henkisesti rikkaampia? Ja voisiko suomalainen vihdoinkin voida hyvin?

Välimeren kireä pakolaistilanne on, kiitos Kreikan toimien seurauksena ja nyt myös korona-viruksen vuoksi, pysähtynyt väliaikaisesti.

Jos Eurooppaan olisi helpompi päästä, niin halukkaita tulijoita tänne sivistyksen kehtoon olisi tulossa tälläkin hetkellä kymmeniä miljoonia pelkästään Lähi-Idästä ja Afrikasta. Näissä maanosissa sotatoimenpiteet ja taloudelliset vaikeudet jatkuvat vuosikymmenestä toiseen eikä loppua näy. Meille sinisilmäisille suomalaisille on hallitusvuorossa olevat puolueet vuosikausia ”totuutena” kertoneet, että kehitysapurahoilla autetaan köyhiä ihmisiä. Vai onko joku nähnyt jossain konkreettisia tuloksia kehitysapuun kohdistuneiden miljardien käytöstä?

Tästä esimerkkinä Sipilän hallitus teki kautensa alussa päätöksen, että Suomen kehitysapu Sambiaan lopetetaan vuoteen 2023 mennessä, koska Sambiassa on niin paljon korruptiota, että kehitysapu ei suuntaudu näin oikeisiin kohteisiin. Monissa muissakin Afrikan maissa toimitaan samoin ja Suomen maksamia kehitysapurahoja on hävinnyt ja häviää edelleen korruption mukana.

Suomalaisen veronmaksajan kannalta onkin reiluinta, että rahahanat ulkomaille laitetaan kokonaan kiinni.

Olemme saaneet lukea, että sisäministeri Ohisalon mukaan Suomen rajojen sulkeminen koronaviruksen takia ei vaikuta turvapaikanhakijoiden Suomeen tulemiseen. Eli he voivat hakea Suomesta turvapaikkaa, vaikka rajamme pitäisi olla suljettu. Maalaisjärjellä varustettu kansalainen kysyy, miksi tätä hulluutta jatketaan?

Rahaa on palanut kymmeniä ja taas kymmeniä miljardeja pakolaisiin ja kehitysapuun, mutta mikään ei riitä. Tulijat eivät tänne Suomeen lopu, mutta rahat kyllä ovat jo loppuneet. Hölmöläishallituksemme, jossa vihreät ovat mukana, haluaa viimeiseen asti elättää koko maailman eikä ymmärrä sitä, että meidän yhteiset verorahat kuuluu käyttää suomalaisten hyväksi. Ihmettelemistä myös riittää siinä, että vihervasemmistohallituksemme itse ottaa toimintamallinsa 30-luvun Berliinistä ja Moskovasta, mutta siinä sivussa muistaa haukkua perussuomalaisia fasisteiksi, rasisteiksi jne.

Jukka Mäkynen (ps.)
kansanedustaja