Ilmajoella ihasteltiin meppi Hakkaraisen kädentaitoja

Ilmajoen perussuomalaisilla on tekemisen meininki. Paikallisyhdistys järjestää ahkerasti tilaisuuksia, joihin on saatu mielenkiintoisia vieraita, monipuolista ohjelmaa ja tietysti asiapitoista sanomaa, unohtamatta tietenkään makkaratarjoilua.
Elokuun loppupuolella oli Ilmajoen perussuomalaisten kuntavaalikutsuntojen näyttämönä paikallinen tori. Reilua toistasataa kävijää kiinnosti tietysti se, mitä meppi eli europarlamentaarikko Teuvo Hakkaraisella, kansanedustaja, puolueen 2. varapuheenjohtaja Arja Juvosella sekä paikallisella senaattori Juha Mäenpäällä oli sanottavaa.
– Hakkarainen kertoi suorasukaiseen ja ymmärrettävään tapaansa, mitä mieltä on EU:n tukipaketista ja hän kyseenalaisti suoraan sen, kannattaako maamme ylipäätään kuulua euroon tai koko unioniin. Juvonen toi esille sote-asioita sekä käsityksiään koronan hoidosta. Mäenpäätä taas huolestutti maakunnan yritysten tilanne koronapandemian pitkittyessä, tiivisti Ilmajoen perussuomalaisten Hannu Akkanen iltapäivän antia.
Paikallisia järjestäjiä ilahdutti kävijöiden runsas määrä, vaikka tapahtuma järjestettiin perjantaina iltapäivällä kesken työ- ja arkipäivää.
– Tyytyväinen pitää olla. Aktiivinen lehti- ja somemainonta kannatti. Jälkimarkkinointia olemme hoitaneet mm videokuvauksella, jolla oli jo viikko tapahtuman jälkeen peräti 187 000 näyttökertaa. Video on nähtävillä Ilmajoen perussuomalaisten facebook-sivuilla, kertoo Akkanen.

Iltapäivän ehkäpä odotetuin tapahtuma oli Teuvo Hakkaraisen sahausnäytös, jossa hän moottorisaha apunaan valmisti kaksi linnunpönttöä. Metsuri Hakkaraisen ammatti- ja kädentaitoja ihasteltiin syvään ja hartaasti.

Ilmajoen perussuomalaisten kuntavaalikutsunnat ovat herättäneet kuntalaisten kiinnostusta myös puolueen aatetta kohtaan.
– Meillä on tällä hetkellä jo 15 hyväksyttyä kuntavaaliehdokasta. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että meillä on jo tässä vaiheessa viisi ehdokasta enemmän mitä meillä oli edellisissä kuntavaaleissa. Vielä on tilaa tulla mukaan, ja erityisesti kohdistan tämän haasteen nuorille ja naisille. Ottakaa rohkeasti yhteyttä, kehottaa Hannu Akkanen.

Europarlamentaarikko Teuvo Hakkaraisella ja kansanedustaja Juha Mäenpäällä on asiaa ilmajokisille. – Kuva: Harri Koskela

Kirjoitettu 31.8.2020