Kauhajoen perussuomalaisilla hurjat tavoitteet kuntavaalien osalta

Kauhajoki on niitä paikkakuntia Etelä-Pohjanmaan piirin alueella, jossa perussuomalaiset ovat tehneet määrätietoista ja suunnitelmallista työtä jo kymmenien vuosien ajan. Perussuomalaisten kannatus on Kauhajoella paukkunut viime vaaleissa säännöllisesti yli 20 prosentin. Viime kuntavaaleissa 2017 Kauhajoella oli peräti 44 kuntavaaliehdokasta, joka oli piirin paras saavutus ehdokasmäärässä mitattuna. Moni yhdistys olisi tällaisiin lukemiin ja kasvavaan kannatukseen tyytyväisen kylläinen, mutta Kauhajoella ei ole vatsa vielä täynnä ja siellä mennään eikä meinata tästäkin eteenpäin.
– Tavoitteena ensi kevään kuntavaaleissa on täysi lista eli 52 ehdokasta sekä 30 prosentin kannatus. Kuntavaalityö on meillä alkanut oikein hyvin ja syyskuun alkuun mennessä meillä on tuosta ehdokastavoitteesta jo puolet kasassa. Mukana tässä joukossa on niin vanhoja ehdokkaita kuin uusiakin. Naisehdokkaisiin ja nuoriin satsaamme erityisesti, sanoi Kauhajoen menestyksen “takapiru” eli paikallisyhdistyksen puheenjohtaja, kaupunginvaltuutettu ja piirin 2. varapuheenjohtaja Tapio Pihlaja.

Toritapahtumien järjestäminen on eräs tärkeä työmuoto perussuomalaisen sanoman eteenpäinviemiseksi myös Kauhajoella. Nyt vetonauloiksi oli saatu puolueen 2. varapuheenjohtaja Arja Juvonen, kansanedustaja Juha Mäenpää sekä piirin koko johtotroikka.
– Juvonen on Etelä-Pohjanmaan piirin alueella toivottu ja pidetty vieras, jota ihmisten on todella helppo lähestyä, ja Mäenpää puolestaan tuo aina mukanaan sopivaa eteläpohjalaista särmää ja uskallusta. Hyvä tiimi, joka sai ainakin toriväen innostumaan. Viiden tunnin tapahtuman aikana kävi todella hyvin porukkaa ja palaute oli rohkaisevaa, iloitsi Pihlaja.

Kauhajoen perussuomalaisten aktiivisuus on huomattu hyvin myös paikallisissa medioissa, joissa on ollut ilahduttavan runsaasti asiallista palstatilaa perussuomalaisten tapahtumista ja tavoitteista.
– Niin Kauhajoella kuin koko piirinkin alueella on lupa odottaa erinomaista kuntavaalitulosta. Perussuomalaisuus puree Pohjanmaalla ja me olemme saaneet väen liikkeelle. Työtä menestys tietenkin vaatii, mutta Pohjanmaallahan ei työntekoa ole ennenkään vierastettu, laukoi Tapio Pihlaja.

Kauhajoen perussuomalaisten järjestämässä syyskuun alun toritapahtumassa hymyiltiin kilpaa iltapäivän auringon kanssa. Syystäkin, sillä Kauhajoella perussuomalaisuus on kovassa kurssissa. – Kuva: Juha Rantala

Kansanedustaja ja perussuomalaisten 2. varapuheenjohtaja Arja Juvonen on Etelä-Pohjanmaalla aina odotettu ja pidetty vieras. Kauhajoen yhdistys halusi puheenjohtaja Tapio Pihlajan ja Riitta Myllyahon voimin kiittää Juvosta onnistuneen toritapahtuman jälkeen kukkien ja suklaan kera sekä toivottaa Arjalle hyvää ja turvallista kotimatkaa. – Kuva: Juha Rantala

Kirjoitettu 14.9.2020