Kauhajoki kokosi Etelä-Pohjanmaan piirin perussuomalaiset yhteen

Kauhajoella törmäsi lauantaina 11. kesäkuuta harvinaisen moneen perussuomalaiseen. Eikä ihme, sillä tuolloin Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piiri piti sääntömääräisen kevätkokouksensa Kauhajoen Teknologiakeskuksessa, ja ennen kokousta paikallisyhdistys järjesti onnistuneen toritapahtuman paikallisen marketin piha-alueella.
Toritapahtumaan saapui perussuomalaisia aktiiveja ympäri piiriä aina kansanedustajia Juha Mäenpäätä ja Jukka Mäkystä myöten. Yleisöä kiinnosti kovasti myös kuuden Suupohjan alueen yhdistyksen yhteisen eduskuntavaaliehdokkaan Rami Aallon näkemykset.
– Aamupäivän kävijämäärään täytyy olla tyytyväinen. Tärkeintähän näissä tapahtumissa on olla näkyvillä ja ihmisten tavoitettavissa. Siinä onnistuimme, sanoi Kauhajoen Perussuomalaisten puheenjohtaja Jaana Kuusisto.

Kauhajoki on ollut vuodesta toiseen Etelä-Pohjanmaan piirissä yksi perussuomalaisten vahvimpia lippulaivoja ja tukialuetta. Esimerkiksi kuntavaalien ehdokasmäärät ovat olleet vaalista toiseen piirin kärkeä ja menestys on näkynyt myös valtuutettujen määrässä. Tällä hetkellä Kauhajoen kaupunginvaltuustossa istuu 11 perussuomalaista, joka on kolme enemmän kuin aikaisemmissa vaaleissa.
– Meillä Kauhajoen yhdistyksessä on todella kasassa hyvä ja idearikas porukka, jossa yhteistyö toimii. Tehtäviä on hallituksessa jaettu kaikille ja niitä myös riittää kaikille. Meillä on yhteinen agenda ja se on olla aina askel edellä muita puolueita. Koko seutukunnan eli Suupohjan alueen yhdistysten yhteistyö käyköön myös esimerkkinä muille. Meille kaikille yhteistyö on voimavara, jolla pidetään vanhat kannattajat ja haetaan uutta mukaan. Varsinkin naisten ja nuorten mukanaoloon satsataan jatkossa. Yhdistysten yhteistapaamiset poikivat aina jotakin uutta, kertoo seutukunnan mahtavasta tilanteesta Jaana Kuusisto.
Lähiajan suunnitelmissa Kauhajoen yhdistyksellä on järjestää mm. niin sanottuja kyläkierroksia, jossa Kauhajoen kaikki alueet mennään läpi ja viedään perussuomalaista sanomaa eteenpäin.
– Tiedän, että Kauhajoella on valtava määrä sellaisia ihmisiä, jotka uskovat juttuumme. Meidän tehtävä on rohkaista heitä lähtemään mukaan toimintaamme.

Jaana Kuusisto johtaa Kauhajoen Perussuomalaisten toimintaa nyt ensimmäistä kauttaan. Erityisen kiitoksen sanat hän haluaa kohdistaa edeltäjälleen Tapio Pihlajalle, joka teki kymmeniä vuosia pyyteetöntä työtä perussuomalaisuuden eteen paikkakunnalla.
– Tapio loi vankan pohjan perussuomalaisuudelle. Siitä oli hyvä jatkaa. Yhdistys ei todellakaan lepää laakereillaan, vaan työ jatkuu, vakuuttaa Kuusisto.

Kauhajoella oli 11. kesäkuuta varsinainen perussuomalaisuuden päivä. Aamupäivällä järjestettiin paikallisen marketin piha-alueella toritapahtuma, johon otti osaa aktiiveja ympäri Etelä-Pohjanmaan piiriä. Iltapäivällä oli sitten Teknologiakeskuksessa Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin kevätkokouksen vuoro. – Kuva: Juha Rantala

Kuvassa Suupohjan kuuden yhdistyksen aktiiveja piirin kevätkokouksen yhteydessä. Alarivissä vasemmalla Kauhajoen Perussuomalaisten puheenjohtaja Jaana Kuusisto ja hänen vierellään Suupohjan perussuomalaisten yhteinen eduskuntavaaliehdokas Rami Aalto Karijoelta. – Kuva: Juha Rantala

Kirjoitettu 16.6.2022