Laura Huhtasaari ja Ville Tavio ihastuttivat Kristiinankaupungin kesämarkkinoilla

Kristiinankaupungin perinteisiä kesämarkkinoita suosi tänä kesänä aurinkoinen sää. Heinäkuun puoliväliin sijoittuneille kolmipäiväisille markkinoille oli saapunut yli 60 000 kävijää ja markkinakauppiaita oli lähes 300; kaukaisimmat tulijat olivat aina Australiasta ja Yhdysvalloista.

Aurinkoisen kesäistä markkinailmettä vain paransivat Perussuomalaisten 1. varapuheenjohtajan, kansanedustaja Laura Huhtasaaren ja kansanedustaja Ville Tavion mukanaolo. Lauran vierailu Perussuomalaisten osastolla perjantaina huomattiin välittömästi, ja hänen välitön ja aurinkoinen olemuksensa tarttui kaikkiin markkinavieraisiin. Ville Tavio puolestaan alkaa olla kuin kotonaan rannikko-Pohjanmaalla. Ville on opittu jo Kristiinankaupungissakin tuntemaan ja hänen kannanottoja arvostamaan. Ja onpa hänet jo tavallaan otettu kaupungin omana poikana vastaan, sillä viettäähän hän pitkälle lomiaan Kristiinankaupungissa sijaitsevassa kesäpaikassaan.

Kristiinankaupungin markkinat ovat Suupohjan perussuomalaisille vuosittainen yhteinen ponnistus. Alueen yhdistykset (Kristiinankaupunki, Teuva, Kaskinen, Isojoki ja Karijoki) tekevät hyvää yhteistyötä seutukunnan parhaaksi. Nytkin kesämarkkinoille osallistuttiin kahden telttakunnan voimin ja perussuomalaista väkeä oli markkinoilla liikkeellä koko piirin alueelta.

– Nämäkin markkinat osoittivat, että perussuomalaisuus on nosteessa ja aatteellemme on kysyntää. Olen usein ollut mukana näillä markkinoilla ja huomion arvoista on eritoten se, kuinka perussuomalaisten arvostus on kasvanut. Ihmiset haluavat keskustella arvoistamme ja heitä kiinnostaa aikaisempaa huomattavastí enemmän se, mitä me ajattelemme eri asioista. Uutta on myös se, että ihmiset hakeutuvat jäseniksi; heille ei tarvitse sitä jäsenyyttä tyrkyttää, tiivisti kansanedustajaehdokas, Perussuomalaisten piirin ensimmäinen varapuheenjohtaja ja Teuvan paikallisyhdistyksen puheenjohtaja Eliisa Panttila markkinatunnelmia.

Kristiinankaupungin perussuomalaisten puheenjohtaja Jari Salmela painotti markkinoiden tärkeyttä paitsi kaupungille niin myös paikallisille perussuomalaisille.

– Markkinat ovat erinomainen paikka tehdä perussuomalaisia arvoja tunnetuksi. Kristiinankaupungissa perussuomalaisuus menee eteenpäin; sen huomaa jo kasvavassa jäsenkunnassamme.

Perussuomalaiset olivat mukana Kristiinankaupungin kesämarkkinoilla isolla joukolla ja kahdella eri teltalla. Perussuomalaisten hyvä markkinahenki tarttui kummasti kaikkiin osastoilla vierailleisiin. Perussanomaa veivät eteenpäin mm. 6-vuotias, reipas Väinö-poika yhdessä äitinsä Päivi Karpin kanssa, Juha Rantala, Ritva Tanskanen, Eliisa Panttila, Laura Huhtasaari ja Heikki Tuomela. Takarivissä Niko Huhtala. – Kuva: Merja Ujanen

Kirjoitettu 20.8.2018