Leena Kurikka ehdolle eduskuntaan

Kurikkalainen, nykyään Jaasjärvellä asuva toimittaja-yrittäjä Leena Kurikka on lupautunut ehdokkaaksi eduskuntavaaleihin. Edellisissä vaaleissa hän oli kokoomuksen listoilla, nyt hän edustaa perussuomalaisia. Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirihallitus hyväksyi Leena Kurikan ehdokkaakseen yksimielisesti.
– Erosin kokoomuksesta jo kesällä. En voinut hyväksyi puolueen energialinjauksia. Perussuomalaiset on myös ottanut siipiensä suojaan sekä meidät tuulivoimapakolaiset että tuhannet sisäilmasta sairastuneet, perustelee Kurikka päätöstään.
Energiapolitiikan lisäksi Kurikka nostaa esille kristillisyyden.
– Meillä on oikeus kristillisyyteen. Siitä ei kukaan puhu mitään. Yksikään lapsi ei vahingoitu siitä, että koulussa esitetään jouluevankeliumi tai lauletaan suvivirsi. Suomi on kristillinen maa, meidän pitää puolustaa sitä.
Kurikka on toiminut pari vuotta rakennetun ympäristön terveysongelmiin tarttuvassa työryhmässä. Sen myötä on tullut tarve vaatia ryhtiä rakentamiseen.
– Aika hirveää, että rakennuksia jo tehdessään rakentajat tietävät, että sisäilmaongelmia tulee ja perheet tulevat sairastumaan. Se ei ole rakentajien vika, vaan ongelma on kiire ja liiallinen tuotontavoittelu, jolloin ihmisiltä viedään mahdollisuus tehdä työnsä kunnolla. Samaa ahneutta on nähty vanhusten- ja lastenhoidossakin.
Muita tärkeitä teemoja ovat koko maan pitäminen asuttuna, ruoantuotannon omavaraisuus ja paikallinen, hajautettu energiantuotanto.
– Ilmastonkeskusteluun toivon myös järkeä. Kyllä meidän täytyy saada polttaa puuta, ajaa nykyisillä autoillamme ja syödä halutessa myös lihaa. Ei kaikilla ole varaa sähköautoon. Vastustan ilmastoahdistusta, sanoo Kurikka.
Leena Kurikka on toiminut yrittäjänä vuodesta 1994 ja maatalousyrittäjänä vuodesta 2000 saakka. Hänet tunnetaan myös hevoskuiskaajana ja hän on kirjoittanut hevospsykologiasta kirjan. Hän valmistuu jäsenkorjaajaksi toukokuussa. Lisäksi hän on opiskellut homeopatiaa ja kinesiologiaa. Toimittajan töitä hän on tehnyt sanoma- ja aikakausilehdissä, televisiossa ja paikallisradiossa.
Leena Kurikka lähtee perussuomalaisten listoilta eduskuntavaaleihin.
Kirjoitettu 27.2.2019