Matti Anttonen valittiin Vaasan Perussuomalaisten uudeksi puheenjohtajaksi

Anttonen_Matti_Diplomi_insinoori_toiminnanjohtaja

38-vuotias toiminnanjohtaja Matti Anttonen valittiin Vaasan Perussuomalaiset ry:n syyskokouksessa yhdistyksen uudeksi puheenjohtajaksi vuodeksi 2017. Anttonen voitti puheenjohtajaäänestyksessä Lauri Karpin. Nykyinen puheenjohtaja, kaupunginvaltuutettu Jukka Mäkynen puolestaan valittiin edustamaan Vaasaa perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin hallitukseen. Mäkysen varamies piirihallituksessa on Lauri Karppi.

Yhdistyksen hallitukseen ensi vuodeksi valittiin (suluissa henkilökohtaiset varajäsenet) Juha Rantala (Raija Koivisto), Mauri Ollila (Kai Seilonen), Lauri Karppi (Päivi Karppi), Jukka Mäkynen (Risto Suni), Jouni Helle (Ville Hämäläinen), Matti Sorvari (Liisa Stolt) ja Niina Mäkinen (Janne Heinua). Anttosen varamies hallituksessa on Timo Mäkinen.

Yhdistyksen taloudenhoitajana jatkaa Mikael Ö.

Piirikokousedustajiksi valittiin hallituksen jäsenten ja varalle heidän henkilökohtaisten varajäsenten lisäksi Pertti Meriruoho (Risto Rintamäki) ja Marja-Leena Mäkynen (Juha Mäkynen).

Vaasan yhdistys on muutenkin hyvin näkyvillä piirin toiminnassa, sillä yhdistyksen lehteä vuosikaudet toimittanut Juha Rantala valittiin koko piirin vaalipäälliköksi.

Uuden puheenjohtajan Matti Anttosen tärkein tehtävä on luotsata yhdistys ensi kevään kuntavaaleihin. Sen lisäksi hän aikoo kannustaa yhdistystä toimimaan enemmän tiiminä.

– Jotain hyväähän me Vaasassa olemme tehneet, sillä olemme jäsenmäärällisesti ja toiminnallisesti piirin suurin ja maan kolmanneksi suurin yhdistys. Politiikan puolella maailma muuttuu jatkuvasti ja varsinkin sote-uudistukseen valmistautuminen on yksi meidän suurimmista haasteista.

Toimintasuunnitelmaa esitellyt Jukka Mäkynen ei suostu kumartelemaan gallupeille eikä medioiden näkemyksille.

– Me täällä Vaasassa pyrimme tietysti nostamaan kannatustamme ja sitä kautta valtuustoryhmän kokoa kevään kuntavaaleissa. Toreilla ja turuilla meidät nähdään jatkossakin ja tulemme kertomaan kaupunkilaisille miksi heidän on syytä äänestää juuri perussuomalaisia. Itse haluan viedä tätä vaasalaista perusflow`ta koko piirin alueelle. Siksi haluan nimenomaan jatkaa työtäni koko piirin hyväksi. Tehdään Perussuomalaisista se alueen suurin voima.

Samoilla linjoilla oli myös Etelä-Pohjanmaan piirin vaalipäällikkö, vaasalainen Juha Rantala.

– Perussuomalaisten menestys kuntavaaleissa on aivan meistä itsestä kiinni. Meillä on ylivertainen puolue ja ylivertainen sanoma suomalaisille ja pohjalaisille. Se perussanoma vain pitää tuoda äänestäjille esille. Jokaisessa kunnassa on oma agendansa, ja juuri siksi eri yhdistysten täytyy ottaa vastuu kuntansa alueella tehtävästä työstä. Niin kuin Jukka tuossa aikaisemmin totesi, niin ei meidän pidä kallistaa korvaamme punavihreille median valheille ja syytöksille. Nykyinen oppositio edustaa rapauttajia, me rakentajia.

DSC_0009 (1)

Vaasan Perussuomalaisten uudeksi puheenjohtajaksi ensi vuodelle valittu Matti Anttonen kertoo näkemyksiään Vaasan Perussuomalaisten syyskokouksessa. – Kuva: Juha Rantala

DSC_0014 (1)

Vaasan Perussuomalaisten syyskokouksessa keskustelua riitti iltamyöhälle saakka. Siksipä vain kaikkein sitkeimmät pääsivät perinteiseen yhteispotrettiin. – Kuva: Juha Rantala