Neljä kansanedustajaa vauhditti Alavuden kuntavaalikutsuntoja

Alavudella, niin kuin niin monella muullakin paikkakunnalla Etelä-Pohjanmaalla, on lähdetty tekemään tosissaan töitä perussuomalaisten kuntavaalimenestyksen eteen. Alavus on ollut jo vuosikymmenen yksi perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin vahvimpia tukialueita. Kannatus on muutamissa viime vaaleissa ylittänyt jopa 30 prosentin rajan. Eikä mikään näytä siltä, että Alavuden perussuomalaisilla olisi tullut äänestäjien kanssa ryppy rakkauteen. Päinvastoin. Työtä tehdään tunteella ja isolla sydämellä.
Syyskuun alun kuntavaalikutsuntoihin oli Alavudelle saapunut peräti neljä kansanedustajaa vauhdittamaan menoa. Arja Juvonen, Mauri Peltokangas, Juha Mäenpää ja Jukka Mäkynen kiinnostivat sen verran paikkakuntalaisia, että paikallisen marketin piha-alue oli välillä tungokseen asti täynnä.
– Meillä yhdistyksessä on mukavasti herätty tekemään kuntavaalityötä. Koronan takia alkuvuodesta jouduimme jättämään markkinat väliin ja peruuttamaan suunniteltuja toritapahtumia, mutta nyt mennään täälläkin sata lasissa, iloitsee Alavuden Perussuomalaisten puheenjohtaja Jukka Aho.
Ahon mukaan Alavudella ihmisiä kiinnostivat tasaisesti niin paikallistason kuin valtakunnallisetkin asiat.
– EU, polttoaineveron korotus ja maahanmuutto olivat monissa keskusteluissa esillä. Onneksi meillä oli eduskunnasta neljä kansanedustajaa kertomassa perussuomalaisten kannoista eri asioihin.
Kuntavaaleissa perussuomalaisten tavoitteet on asetettu korkealle.
– Meillä on tällä hetkellä kuntavaalipapereissa viitisentoista allekirjoitusta, mutta tavoitteeksi on asetettu täysi lista, joka tietää noin viittäkymmentä ehdokasta. Kyselyjä tulee koko ajan lisää ja me olemme kyllä hereillä, vakuuttaa Aho.
Mitä jatkoon tulee, niin suunnitelmissa on järjestää lähiaikoina kuntavaalitilaisuus myös Alavuden Töysässä.
– Meillä on myös Töysän puolelta ehdokkaita, joten on järkevää vähän hajauttaa näitä tapahtumia eri puolille Alavutta, järkeilee Aho.
Ja mitäpä olisi perussuomalaisten tilaisuus Alavudella olisikaan ilman hernesoppaa. Pääkokkina häärinyt Pekka Kaihoniemi vahvisti, että 90 litran satsi meni kuin kuumille kiville parin tunnin aikana. Tästä on hyvä jatkaa!
Alavuden perussuomalaisten kuntavaalikutsunnat keräsivät paikallisen marketin edustalle mukavasti perussuomalaisten sanomasta kiinnostuneita paikkakuntalaisia. – Kuva: Juha Rantala
Kansanedustaja Juha Mäenpäällä on asiaa. – Kuva: Juha Rantala
Kirjoitettu 14.9.2020