Onnistunut kuntavaalistartti Teuvalla

– Olimme tapamme mukaan varautuneet tulemaan Teuvan kesämarkkinoille kesäkuun ensimmäisenä viikonloppuna. Markkinat peruttiin, mutta aktiiviset jäsenet kyselivät, milloin mennään torille. Päätin, että tämä on ilman markkinoitakin juuri oikea aika karistaa talven kankeus, nostaa perusteltta pystyyn ja luoda kesätunnelmaa kylille, kertoili Teuvan Perussuomalaisten puheenjohtaja Eliisa Panttila. – Lisäksi tämä oli meille onnistunut kuntavaalistartti. Ehdokaslomakkeita sekä täytettiin paikan päällä että otettiin mukaan kotiin, Panttila myhäili. – Saamamme palaute säännöllisestä kuntalaisten tavattavissa olosta on ollut myönteistä. Kaukaisimmat kävijät tapahtumassamme olivat rannikon mökkiläisiä Espoosta, Panttila lisäsi.

Ritva Tanskanen ja Erkki Tapanainen grillasivat makkaraa, joka tekikin hyvin kauppansa. Tarjoilupöydälle sinapin viereen oli sijoitettu ajanmukaisesti pumppupullo, jossa luki “Jussin käsiresi, vahava kotimainen Koskenkorvalta”. Perussuomalaisten jäsenenä puolueen perustamiskokouksesta lähtien ollut kunnanvaltuutettu Heikki Tuomela jakoi tapahtumassa kuusentaimia kävijöille mukaan. – Tällä osoitamme, että Perussuomalaiset tekevät käytännön tekoja ilmaston ja ympäristömme hyväksi, Tuomela kertoi.

Käytännöllinen ympäristöteko toi jatkoa Tuomelan ja Panttilan Teuvan kunnanvaltuuston kokouksessa samalla viikolla jättämälle aloitteelle paikallisten pölyttäjien säilyttämiseksi. – Kuntalaiset harmittelevat aika ajoin, kun tien pientareet parturoidaan kesällä kukinnan ollessa kauneimmillaan. Aloitteessamme ehdotamme, että kunnassa suosittaisiin pientareiden parturointia vasta syksyllä, kukinnan päätyttyä, kertoi perussuomalaisten valtuustoryhmän puheenjohtajana toimiva Panttila. – Lisäksi ehdotamme, että kunnassa siirryttäisiin jopa kahdesti viikossa ajettavista nurmikentistä mahdollisuuksien mukaan kukkapeltoihin ja luonnonniittyihin. – Ilokseni kirjaus kukkapeltojen ja luonnonniittyjen suosimisesta löytyi aloitetta valmistellessa jo kunnan uusimmalta säästölistalta, Panttila kertoi. – Eli samalla kun säästämme kuntalaisten rahaa, suosimme luonnon monimuotoisuutta ja ruokimme pölyttäjiä, jotka tarvitsevat kukkivia kasveja keväästä syksyyn. Perussuomalaisittain järkevät ympäristöteot hyödyttävät kaikkia, Panttila päättää.

Teuvan Perussuomalaiset

Perussuomalaiset kunnanvaltuutetut Heikki Tuomela ja Eliisa Panttila jakamassa kuusentaimia iloisessa kuntavaalistartissa Teuvan torilla.
Kirjoitettu 16.6.2020