Perussuomalainen arvomaailma kiinnosti kävijöitä Laihian toritapahtumassa

Laihian Perussuomalaiset järjestivät paikallisella torilla onnistuneen vaalitapahtuman, jossa esittäytyivät Laihian yhdistyksen seurakuntavaaliehdokkaat sekä piirin eduskuntavaaliehdokkaista Jukka Mäkynen ja Micael Westerholm.

– Oikeastaan tämä oli tulevan vaalikauden avaus täällä Laihialla. Saimme jakoon aivan tuoreita seurakuntavaaliesitteitä ja kun mukaan Laihialle saapuivat myös muutama eduskuntavaaliehdokas, piirin puheenjohtaja, piirisihteeri ja tiedottaja, niin mikäs sen parempaa hetkeä olikaan markkinoida täällä perussuomalaisuutta ja meidän arvomaailmaamme, sanoi Laihian Perussuomalaisten puheenjohtaja Piia Riiki, itsekin seurakuntavaaliehdokas.

Paikalla olleet muut seurakuntavaaliehdokkaat Pasi Laakso, Merja Ujanen (piirisihteeri) ja Asko Koivisto haluavat, että seurakuntalaisten palvelut Laihialla säilyvät ja että apua tarvitsevat voisivat turvautua jatkossakin oman seurakunnan apuun.

– Pyrimme kehittämään ja uudistamaan seurakunnan toimintaa. Meille tärkeintä on pitää Laihian seurakunta itsenäisenä tulevaisuudessakin, totesivat kampanjaansa avanneet laihialaisehdokkaat yhdestä suusta.

Puheenjohtaja Piia Riiki oli tyytyväinen lauantaiseen kävijämäärään, vaikka samaan aikaan järjestetty SM-tason rallisprintti verotti jonkin verran kävijämäärää.

– Tällaiset torijutut kannattavat aina. Näin pääsee ihmisten kanssa suoriin kontakteihin. Tälläkin kertaa meidän juttusilla kävi aivan uusia tuttavuuksia, joita puolueemme arvomaailma kiinnosti. Ja maistuihan siinä kävijöille kahvi, makkara ja mehu, naurahti kolmatta kautta Laihian yhdistystä puheenjohtajana vetävä 34-vuotias perheenäiti ja kuntapoliitikko.

Laihian Perussuomalaisten toritilaisuudessa oli esittäytymässä paitsi paikalliset seurakuntavaaliehdokkaat, niin myös muutama piirin kansanedustajaehdokas. – Kuva: Juha Rantala

Kirjoitettu 20.10.2018