Perussuomalaiset erinomaisesti esillä Kaskisten Silakkamarkkinoilla

Suupohjan seudun suosituissa markkinatapahtumissa Perussuomalaiset ovat lunastaneet paikkansa suosituimpana puolueena. Tämä näkyi myös mainiosti Kaskisten perinteisillä Silakkamarkkinoilla lokakuussa. Viikonlopputapahtumassa väkeä riitti, ja varsinkin lauantaina oli Perussuomalaisten telttaosastolla innostunutta väkeä tungokseen asti.
Paikallisjärjestelyistä huolehtineen Kaskisten Perussuomalaisten puheenjohtaja Lasse Lähdesluoma oli syystäkin enemmän kuin tyytyväinen kahden päivän antiin.
– Väkeä Silakkamarkkinoilla kävi useita tuhansia ja yksi suosituimmista pysähtymispaikoista oli, usko tai älä, meidän perussuomalaisten telttaosasto. Järjestelyt sujuivat meiltä kiitettävästi ja hyvän seuran lisäksi meillä oli paljon tarjoiltavaa aina makkarasta kahviin ja leivonnaisiin sekä tietysti paljon perussuomalaista sanomaa. On kumma, ettei tämäkään suuri tapahtuma Suupohjassa juuri kiinnostanut puolueista kuin meitä ja maamme ainoaa kielipuoluetta.

Varsinkin lauantai oli markkinoilla melkoista kuhinaa, joka huipentui Silakkamarkkinajunaan, joka toi Seinäjoelta ja matkan varrelta yli 400 kävijää tapahtumaan.

Lähdesluoma kiitteli vuolaasti myös piirin aktiiveja, joita oli runsaasti paikalla eri puolilta maakuntia. Vaalipiirin kansanedustajista Jukka Mäkynen oli tapahtumassa lauantaina ja Juha Mäenpää sunnuntaina. Muista eduskuntavaaliehdokkaista bongattiin paikan päältä ainakin Rami Aalto, Marcus Toppari, Jouni Vallin ja Jorma Malinen. Puoluetoimistoa edusti järjestösihteeri Kai Karhukorpi.

– Kahdenkeskiset keskustelut eduskuntavaaliehdokkaittemme kanssa kiinnostivat väkeä. Markkinoiden vastaavat järjestivät tapahtumassa myös paneeli- ja yleiskeskustelun eri puolueille ja aiheena oli hyvinvointialueen asiat ja alueen kehittäminen. Perussuomalaisia keskustelussa ja paneelissa edustivat onnistuneesti Juha Mäenpää ja Rami Aalto. Telttaosastollamme keskusteluaiheina olivat esillä etenkin eduskuntavaalit ja Marinin punavihreän hallituksen tekemiset tai sanoisiko tekemättä jättämiset. Palaute oli kyllä välillä niin rankkaa hallituksen suuntaan, että parasta tässä yhteydessä on vain todeta asia, myhäili Lähdesluoma.

Lähdesluoman mukaan yleisöltä saadusta palautteesta ei kenellekään jäänyt markkinoilla epäselväksi kuka ja mikä näitä tapahtumia Pohjanmaalla hallitsee. Se on kyllä Perussuomalaiset!

Kaskisten Silakkamarkkinoilla oli Perussuomalaisten osastolla tunnelma katossa. Palaute oli erinomaista. Aktiiveista kuvaan ehtivät Arja Hanka, Rami Aalto, Raimo Hietanen, Juhani Aarnio, Jukka Mäkynen, Jouni Vallin ja Jukka Salo.

Kirjoitettu 17.10.2022