Perussuomalaiset näkyvästi esillä Kristiinankaupungin kevätmarkkinoilla

Kristiinankaupungin kevätmarkkinat huhtikuussa veti rannikkokaupungin kauppatorille ja Raatihuoneenpuistoon tuhansia kävijöitä, ja perinteiseen tapaan paikalla olivat myös perussuomalaiset.
– Kyllä meidät bongattiin aivan kiitettävästi ja olimme muuten ainoa puolue, joka oli esillä markkinoiden molempina päivinä. Paikallisen kielipuolueen voimat loppuivat jo yhteen markkinapäivään, veisteli Kristiinankaupungin Perussuomalaisten puheenjohtaja Jari Salmela.
Hänen mukaansa paikalla käytiin mielenkiintoisia keskusteluja, joissa päällimmäisiksi nousi Nato-asia, Ukrainan sota ja tulevat eduskuntavaalit.
– Onneksi olimme saaneet markkinoille kylään kansanedustaja Jukka Mäkysen, joka saikin kertoa useaan otteeseen ihmisille Nato-tilanteesta päivitettyä tietoa. Saimme erinomaista palautetta yli puoluerajojen siitä, että olimme markkinoilla mukana, ja lukuisat keskustelut kyllä nähdäkseni pönkittivät meidän perussuomalaisten asemaa ja uskottavuutta.

Ukrainan sota on ollut myös Kristiinankaupungissa vahvasti esillä, ja siksi myös Kristiinankaupungin perussuomalaiset ovat halunneet kantaa oman kortensa kekoon ukrainalaisten puolesta.
– Me perussuomalaiset olemme olleet mukana paikallisten kauppiaiden ja yksityishenkilöiden kanssa toimittamassa konkreettista apua suoraan Ukrainaan. Erilaisia elintarvikkeita ja muuta hyödyllistä olimme toimittamassa paikan päälle yli 2 000 kilon edestä. Paikallisosaston toimijamme Yvonne Ojaniemi koordinoi avustuslähetystä paikanpäältä aina suoraa kohteeseen, selvitti Jari Salmela.

Kristiinankaupungin kevätmarkkinat avasi omalta osaltaan eduskuntavaalikampanjan myös koko Suupohjan alueella.
– Kaikki Suupohjan alueen kuusi yhdistystä eli Kristiinankaupunki, Kaskinen, Teuva, Kauhajoki, Isojoki ja Karijoki ovat aloittaneet yhteistyön oman yhteisen eduskuntavaaliehdokkaan puolesta. Yhdistyksien edustajat ovat kokoontuneet säännöllisesti palavereihin suunnittelemaan ehdokkaan vaalityötä ja lähiajan tapahtumia. Tällaista joukkuehenkeä en ole ennen kokenut, sanoo Kaskisten Perussuomalaisten puheenjohtaja Lasse Lähdesluoma ylpeänä, joka on ollut monia kymmeniä vuosia mukana aktiivina puolueen toiminnassa.

Toim. huom! Suupohjan kuuden yhdistyksen yhteinen ehdokas, 26-vuotias Rami Aalto Karijoelta, nimettiin virallisesti eduskuntavaaliehdokkaaksi Perussuomalaisten piirihallituksen kokouksessa torstaina 12. toukokuuta.

Kristiinankaupungin kevätmarkkinoilla kulminoitua Suupohjan alueen yhdistysten yhteistyö. Kaskisten yhdistyksen komea teltta oli torialueen keskellä tapahtumapiste, jota ei voinut olla näkemättä. Markkinapaikalla päivystivät kuvanottohetkellä Jari Salmela, Arja Hanka, Lasse Lähdesluoma, kansanedustaja Jukka Mäkynen, Rami Aalto, Yvonne Ojaniemi ja Raimo Hietanen. – Kuva: Juha Rantala

Kirjoitettu 15.5.2022