Perussuomalaiset on osa Laihian markkinoita

Mitäpä olisikaan Laihian yrittäjien järjestämät markkinat ilman perussuomalaisia? Perussuomalaiset on tuttu näky Laihian markkinoilla. Nyt 35. kerran järjestetyssä tapahtumassa Kauppatiellä ei kauempaakaan tulleiden kauaa tarvinnut perussuomalaisten osastoa hakea. Sininen teltta, ps-ilmapallot, paljon väkeä ja erinomainen tunnelma. Siinä elementit onnistuneeseen tapahtumaan, jota muiden puolueiden edustajat kateellisina todistivat.

– Niin, ja muista mainita makkarat, huikkasi Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan sihteeri, laihialainen Merja Ujanen skribentille.

Joo, tämä on totta. Perusmakkara maistui markkinaväelle kummasti, ja siinä samassa ehdittiin käydä monen monta mielenkiintoista keskustelua aina juhannussäästä, autourheiluun, maanviljelysasioihin, Laihian tiejärjestelyihin ja tietysti valtakunnan politiikkaan. Erityisesti ihmeteltiin sitä, kun tavallisen duunarin palkka tai eläke eivät enää tahdo elämiseen riittää. Paikalle olleille hallituspuolueiden edustajille tällaiset viestit olivat naamasta päätellen kiusallisia, ja selityksiä riitti kuin aikoinaan kuuluisalla, kroonisella valehtelijalla paroni Munchausenilla konsanaan.

– Perussuomalaisten sanoma otetaan kerta toisensa jälkeen täällä Laihiallakin paremmin vastaan. Ihmiset kuuntelevat meitä ja ovat todella huolissaan maamme kehityksestä, sanoi Ujanen.
Ensi vuoden Laihian markkinoiden järjestelyt ja paikka ovat tätä kirjoittaessa auki. Tiejärjestelyt ohjaavat liikenteen Laihian keskustan halki ja nyt paikalliset yrittäjät kartoittavat tapahtumalle muita vaihtoehtoja.

– Hieman oli vähemmän väkeä ja torikauppiaita kuin aikaisempina vuosina, mutta samaan aikaan järjestetty Pohjanmaan rallin erikoiskoe varmasti verotti jonkin verran väkeä. Tosin tätä ei perussuomalaisten teltalla kylä huomannut, naurahti Merja Ujanen.

Perussuomalaiset otettiin taas kerran erinomaisesti vastaan Laihian markkinoilla. Teltalla ahkeroivat mm. Maria Lehtimäki, Sirkka Keko, Micael Westerholm, Jukka Mäkynen, Veikko Kivioja, Jyrki Pihlajamaa ja Heikki Latva-Nikkola. – Kuva: Merja Ujanen

Kirjoitettu 25.6.2018