Perussuomalaiset saivat väen liikkeelle Ilmajoella

Perussuomalaiset järjestivät onnistuneet kuntavaalikutsunnat Ilmajoella. Perussuomalainen sanoma ja aurinkoinen sää oli saanut väen liikkeelle.
– Väkeä oli paikalla paljon yli odotusten. Jo makkaramenekin perusteella oli helppo päätellä paikalla käyneen yli toistasataa ihmistä. Pelkästään makkaran ja kahvikupin perässä väki ei paikalle tullut, vaan heitä kiinnosti aidosti se, mitä asiaa perussuomalaisilla heille oli, tiivisti Ilmajoen kunnanhallituksen jäsen ja paikallisyhdistyksen varapuheenjohtaja Harri Koskela tapahtuman antia.

Paikalla ollutta väkeä kävivät vuorollaan ravistamassa paikalla vierailleet perussuomalaiset kansanedustajat Juha Mäenpää ja Mauri Peltokangas. Kansanedustajat rökittivät vuoronperään istuvaa hallitusta oikein isän kädestä, ja sekös riemastutti väen välillä puheenvuorotkin keskeyttäneisiin aplodeihin.
Mäenpään ja Peltokankaan sanoma on selkeä: Marinin hallitus on pettänyt Suomen ja suomalaiset selkärangattomalla EU- ja maahanmuuttopolitiikallaan. Rahaa lapioidaan surutta maailmalle ja oman kansan ja maan tarpeet unohdetaan.

– Meillä on kuntavaalityö startannut todella kiitettävästi. Eniten iloitsen siitä, että viestit ympäri Suomea kertovat sitä, mitä me omin silmin saimme Ilmajoella nähdä ja kokea, eli perussuomalaiset tapahtumat ovat keränneet useilla paikkakunnilla ennätysyleisön ja kansanedustajat ja puoluejohto ovat olleet ahkerasti liikkeellä. Ihmisillä alkaa toden totta olla mitta täynnä.

Viime kuntavaaleissa 2017 oli perussuomalaisten kannatus Ilmajoella 11,2 prosenttia ja tuloksena oli neljä valtuutettua. Kaikkiaan perussuomalaiset saivat Ilmajoella listoilleen 11 ehdokasta.
– Nyt pannaan paremmaksi. Uskallan sanoa, että tavoitteena on tuplata niin ehdokkaiden kuin valtuutettujenkin määrä. Siihen on täysin realistiset mahdollisuudet. Näissäkin kuntavaalikutsunnoissa allekirjoitettiin niin uusia jäsenhakemuspapereita kuin kuntavaaliehdokkuushakemuksia. Jatkossakin olemme näkyvästi esillä vastaavanlaisissa toritapahtumissa, sanoi Harri Koskela.

teksti & kuvat: Juha Rantala

Perussuomalaisten kansanedustaja Mauri Peltokangas antaa Marinin punavihreän hallituksen kuulla kunniansa. Hallituksen EU:lle lahjoittamat miljardit ovat käsittämätön osoitus hallituksemme täydellisestä selkärangattomuudesta ja välinpitämättömyydestä valvoa oman maan etua.

Myöskään kansanedustaja Juha Mäenpää ei säästellyt sanojaan ruoskiessaan hallituksemme EU- ja maahanmuuttopolitiikkaa.

Kirjoitettu 10.8.2020