Perussuomalaiset tyytyväisiä Pohjanmaan hyvinvointialueen paikkajakoneuvotteluihin

Perussuomalaiset olivat varsin tyytyväisiä Pohjanmaan hyvinvointialueen paikkajakoneuvotteluiden tuloksiin. Pohjanmaalla Perussuomalaisten puolesta neuvotteluja yhdessä Mauri Ollilan kanssa vetänyt Asko Salminen luonnehti neuvottelujen tulosta tyydyttäväksi.
– Voi sanoa, että neuvottelut sujuivat loppujen lopuksi hyvin pienien alkukankeuksien jälkeen. Hiukan keskustelua aiheuttivat jaostojen jäsenmäärät, mutta kun jäsenmääriä kasvatettiin lisäneuvotteluiden tuloksena, niin pienemmätkin puolueet tulivat mielestäni varsin hyvin huomioiduiksi, tiivisti Asko Salminen neuvottelujen tulosta.
Perussuomalaiset esittää Pohjanmaan hyvinvointialueen hallitukseen Päivi Karppia Vaasasta (varalla Helinä Sipinen Pietarsaaresta).
Tarkastuslautakuntaan Perussuomalaiset esittää Jukka Mäkystä Vaasasta (varalla Juha Rantala, Vaasa), kansalliskielilautakuntaan Helinä Sipistä Pietarsaaresta (Päivi Karppi, Vaasa), aluevaalilautakuntaan Ilmo Eerolaa Vaasasta ja suhteellisten vaalien lautakuntaan Anne Rintamäkeä Vaasasta.
Omistajaohjausjaoston varapuheenjohtajaksi Perussuomalaiset esittää Micael Westerholmia Mustasaaresta (varalla Tero Sulkakoski, Vaasa), sisäisen valvonnan ja riskienhallinnan jaoston varapuheenjohtajaksi Perussuomalaiset esittää puolestaan Tero Frondeliusta (varalla Matti Vahtera), henkilöjaostoon Matti Vahteraa Vaasasta (Esa Kannelmaa, Laihia), yksilöasioiden jaostoon Kari Lainetta Vaasasta (Lauri Karppi, Vaasa), pelastustoimen jaostoon Jorma Malista Uudestakaarlepyystä (Asko Salminen, Laihia) ja hyte -jaostoon Peter Ahlbäckia Kruunupyystä (Jorma Malinen, Uusikaarlepyy).

Perussuomalaiset esittää Pohjanmaan hyvinvointialueen hallitukseen Päivi Karppia Vaasasta. Kuvassa Karppi kampanjoi perussuomalaisten aluevaalitilaisuudessa talvella Vaasassa. – Kuva: Juha Rantala
Kirjoitettu 15.3.2022