Perussuomalaiset Vaasan torilla suomalaisuuden päivänä

Vaasan Perussuomalaiset järjesti onnistuneen toritapahtuman suomalaisuuden eli J.V. Snellmanin päivänä. Jos oli päivä liputuksen arvoinen, oli sitä myös perussuomalaisten telttapaikka Vapaudenpatsaan juurella.
Torstai-iltapäivä ei mitään järisyttävää yleisön ryntäystä tuonut tullessaan, mutta palaute oli sitäkin sydämellisempää.
– Useat ihmiset tulivat varta vasten kiittämään, että olimme nimenomaan huomioineet suomalaisuuden päivän ja järjestäneet tällaisen tilaisuuden. Toritapahtuma oli erittäin hyvähenkinen ja mikäs siinä oli makkaraa grillata suomalaisen iskelmämusiikin tahdissa, myhäili grillimestarina toiminut vaasalaisaktiivi Kimmo Köykkä.
Perussuomalaisten tapahtumaa tahditti ammattimaisin ottein muusikko aivan omasta takaa eli Vaasan Perussuomalaisten pitkäaikainen aktiivi Raimo “Raikku” Turpeinen, joka esiintyi toritapahtumassa miltei koko kaksituntisen kitara soittimenaan. Ja kuten arvata saattaa, niin yleisö piti kuulemastaan.

Reilun vuoden perussuomalaisissa vaikuttanut ja Vaasan valtuustoonkin noussut Tero Sulkakoski kertoi hymyssä suin, että suomalainen perinneruoka eli grillimakkara ei ikinä petä, eikä jätä ketään kylmäksi. Ei tälläkään kertaa.
– Saamme kerta toisen jälkeen kiitosta siitä, että olemme esillä ja järjestämme tällaisia tapahtumia muulloinkin kuin vaalien alla. Vaasan Perussuomalaisissa meillä on ollut nyrkkisääntönä, että pyrimme kerran kuukaudessa olemaan toritapahtumien puitteissa ihmisten tavoitettavissa. Se on kyllä kannattanut, sillä olemme saaneet tästä pelkästään positiivista palautetta, tiivistää Sulkakoski päivän antia.

Suomalaisuuden eli J.V. Snellmanin päivänä myös perussuomalaiset olivat Vaasan torilla kunnioittamassa arvokasta isänmaallista päivää. Aktiiveista kuvaan ehtivät musiikkiosiosta vastannut Raimo Turpeinen, grillimestarina toiminut Kimmo Köykkä, Kirsi Kauppi sylissään vieras lahden takaa eli Sussie -koira, Kurth Silorinne Laihian perussuomalaisista, Kari Forsbacka, Tero Sulkakoski, Mikko Pakka, Lauri Karppi ja Ismo Takala. – Kuva: Juha Rantala

Kirjoitettu 17.5.2022