Perussuomalaisilla nuorilla onnistunut ja innostava toritapahtuma Seinäjoella

Pohjanmaan perusnuorilla eli virallisemmin Pohjanmaan Perussuomalainen Nuoriso ry:llä oli onnistunut ja innostava telttatapahtuma Seinäjoella elokuun viimeisenä sunnuntaina.

Yhdistyksen 1. varapuheenjohtaja, eduskuntavaaliehdokas Rami Aalto Karijoelta ei turhaan yrittänytkään peittää erinomaisen ja paljon hyvää palautetta antaneen tapahtuman tuomaa mielihyvää.
– Saimme tehdä Seinäjoella historiaa ja pystyttää Perussuomalainen Nuoriso ry:n oman teltan tapahtuman kunniaksi ensimmäisenä koko Suomessa. Meillä Pohjanmaalla, kuten perusnuorilla muuallakin Suomea, on pyrkimyksenä innostaa politiikkaan mukaan lisää nuoria ja näin kerryttää samalla myös nuorisojärjestön jäsenmäärää.

Aallon mukaan kahvia meni politiikasta jutustellessa mukavasti, mutta myös perussuomalaiset lehdet kelpasivat kävijöille kotilukemiseksi hyvin mukaan.
– Kävimme useita mielenkiintoisia keskusteluja ihmisten kanssa, mutta päällimmäisenä jäi mieleen pitkähkö ajatustenvaihto erään vöyriläisen vanhemman herrasmiehen kanssa kielipolitiikasta. Hän kannatti selvästi perussuomalaisia arvoja ja sanoi myös monen ystävänsä olevan samoilla linjoilla. Hän myös kannusti myös lisäämään toimintaa ruotsinkielisille alueille. Loppuun hän totesi pilkesilmäkulmassa, etteivät kaikki ruotsinkieliset todellakaan rkp:tä äänestä.

Pohjanmaan Perussuomalainen Nuoriso ry:n puheenjohtaja ja myöskin eduskuntavaaliehdokas Marcus Toppari Lapualta oli myös tyytyväinen näkemäänsä ja kokemaansa.
– Energia ja erityisesti sähkön hinta puhuttivat selkeästi eniten. Nuorten aktiivisuudesta tuli myöskin hyvää palautetta ja yhdistyksen jäseniä ympäri Pohjanmaata olikin runsaasti paikalla. Koimme kaikki tapahtuman onnistuneeksi, vaikka kyseessä oli ensimmäinen Pohjanmaan PS-nuorison tapahtuma. Meillä oli Seinäjoella esitellä tuoreet ja tuliterät teltat ja saimme olla ensimmäinen piiri, joka tällaisen teltan pystytti tapahtumansa kunniaksi.
Toppari kertoi, että Pohjanmaalla on yksi Suomen aktiivisimmista nuorisopiireistä ja täällä ollaan siitä hyvin ylpeitä.
– Uusia tapahtumia on tiedossa ja lähdemme eduskuntavaaleihin täällä peräti kahden ehdokkaan voimin, joka on vielä entisestään aktivoinut piirin toimintaa. Ja suunnitelmia vaaleja varten on takataskussa runsaasti, iloitsi Toppari.

Pohjalaisia perusnuoria Seinäjoella eli Rami Aalto, Aleksi Porre, Ville Muilu, Nanna Väätäinen, Vilma Nyman, Marcus Toppari, Jussi Rinkineva ja Rami Siltala. – Kuva: Heini-Johanna Keränen

Perussuomalaisten nuorison komia teltta pystytettiin ensimmäistä kertaa näytille Seinäjoelle nuorten järjestämään telttatapahtumaan. Pohjanmaan Perussuomalaisen Nuorison puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja Rami Aalto ja Marcus Toppari olivat syystäkin tyytyväisiä. Molemmat myös muuten eduskuntavaaliehdokkaitamme. – Kuva: Heini-Johanna Keränen

Kirjoitettu 28.9.2022