Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piiri asetti Leena Kurikan Seinäjoelta eduskuntavaaliehdokkaaksi

Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin hallitus nimesi kokouksessaan kurikkalaissyntyisen toimittajan Leena Kurikan, 61, Seinäjoelta ehdokkaakseen kevään eduskuntavaaleihin. Kurikka työskentelee toimittajana, yrittäjänä ja maatalousyrittäjänä ja hänet tunnetaan myös hevoskouluttajana.

Perussuomalaiset asettaa Vaasan vaalipiiristä kaikkiaan 16 eduskuntavaaliehdokasta, joista yksitoista Etelä -Pohjanmaan piiristä ja viisi Keski-Pohjanmaalta.
Leena Kurikan nimeämisen jälkeen tilaa on enää yhdelle ehdokkaalle Etelä-Pohjanmaan puolelta.
– Jäljellä oleva yksi ehdokaspaikka täydentyy tammikuun puoleen väliin mennessä. Piirin jo nimetyt ehdokkaat ja yhdistysten aktiivit ovat jo loppukesästä alkaen kampanjoineet näkyvästi alueellamme ja meno vain tiivistyy mitä lähemmäksi vaalien h-hetki tulee, sanoo Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin puheenjohtaja Anne Matokangas.
Eduskuntavaaliehdokkaaksi nimetty Leena Kurikka on Etelä-Pohjanmaan Perusnaiset ry:n puheenjohtaja ja Perussuomalaisten naisten hallituksen jäsen.
– Minulle tärkeitä teemoja ovat mm. kotimainen ruoan- ja energiatuotanto, maatalous, ihmisten ja eläinten hyvinvointi, valtion velanoton saaminen kuriin sekä eläkeläisten ja ikäihmisten asiat, tiivistää Kurikka.

Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirihallitus on jo aiemmin nimennyt eduskuntavaaliehdokkaiksi istuvat kansanedustajat Juha Mäenpään Ilmajoelta ja Jukka Mäkysen Vaasasta sekä Anne Rintamäen Vaasasta, Marcus Topparin Lapualta, Rami Aallon Karijoelta, Jouni Vallinin Kurikasta, Petri Lepistön Seinäjoelta, Petri Juurakon Alavudelta sekä Risto Mattilan Kauhavalta. Keski-Pohjanmaan piirin puolelta puolestaan kevään eduskuntavaaleihin lähtevät kansanedustaja Mauri Peltokangas Kokkolasta, Manolis Huuki Kannuksesta, Ulpu Keränen ja Pia Sillanpää Kokkolasta sekä Jorma Malinen Uudestakaarlepyystä.

Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin hallitus nimesi Leena Kurikan Seinäjoelta ehdokkaaksi kevään eduskuntavaaleihin.

Kirjoitettu 5.1.2023