Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piiri nimesi kurikkalaisen Jouni Vallinin eduskuntavaaliehdokkaaksi

Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirihallitus nimesi kurikkalaisen Jouni Vallinin, 54, ehdokkaaksi kevään 2023 eduskuntavaaleihin.
Vallin on ammatiltaan sosiaalityöntekijä, YTM ja opinto-ohjaaja. Vallin on Kurikan kaupunginvaltuutettu ja valtuuston 2. varapuheenjohtaja. Lisäksi hän on Kurikan tarkastuslautakunnan ja Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen yksilöjaoston jäsen. Vallin on naimisissa ja hänellä on kolme lasta. Harrastuksikseen hän mainitsee metsästyksen, ulkoilun ja vapaaehtoisen pelastuspalvelutyön.

Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piiri vahvisti lisäksi eduskuntavaaliehdokkaikseen istuvat kansanedustajat Juha Mäenpään Ilmajoelta ja Jukka Mäkysen Vaasasta, sekä Anne Rintamäen Vaasasta, Marcus Topparin Lapualta sekä Rami Aallon Karijoelta.

Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piiri kuuluu yhdessä Keski-Pohjanmaan piirin kanssa Vaasan vaalipiiriin. Perussuomalaiset asettavat Vaasan vaalipiirissä kaikkiaan 16 eduskuntavaaliehdokasta.

Perussuomalaisten eduskuntavaaliehdokas Jouni Vallin Kurikasta.

Kirjoitettu 18.7.2022