Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piiri piti järjestäytymiskokouksensa Ilmajoella

Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin uuden piirihallituksen järjestäytymiskokous pidettiin tammikuun ensimmäisenä sunnuntaina Ilmajoen kunnantalolla. Korona-tilanteesta johtuen kokous järjestettiin hybridi-kokouksena. Kokouksessa oli läsnä ja etänä kaikkiaan 21 äänioikeutettua piirin hallituksen jäsentä. Kokousta johti viime vuoden lopulla piirin puheenjohtajaksi valittu Anne Matokangas Alajärveltä.

Kokous valitsi sääntöjen mukaisesti piirille varapuheenjohtajat, sekä piirisihteerin, taloudenhoitajan, tiedottajan ja työvaliokunnan.

Piirin varapuheenjohtajien paikalle riitti halukkaita ja kaikista kolmesta varapuheenjohtajan paikasta äänestettiin.

1. varapuheenjohtajaksi valittiin selvällä äänierolla muihin kolmeen ehdokkaaseen Harri Koskela Ilmajoelta. Toiseksi varapuheenjohtajaksi äänestettiin Micael Westerholm Mustasaaresta ja kolmanneksi varapuheenjohtajaksi Piia Kattelus-Kilpeläinen Seinäjoelta.

Piirisihteerin, taloudenhoitajan ja tiedottajan valinta sujui yksimielisesti. Tehtäviin valittiin uudestaan järjestyksessä Petri Saunamäki Ilmajoelta, Mikael Ö Vaasasta ja Juha Rantala Vaasasta.

Piirin työvaliokuntaan vuodelle 2022 valittiin puolestaan Mika Muurimäki Kauhajoelta, Riitta Kangasluoma Lapualta, Lasse Lähdesluoma Kaskisista, Jorma Rantala Isojoelta sekä Piia Riiki Laihialta. Työvaliokuntaan kuuluvat lisäksi piirin puheenjohtajisto, piirisihteeri, taloudenhoitaja ja tiedottaja. -JR

Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin järjestäytymiskokous pidettiin tammikuun ensimmäisenä sunnuntaina Ilmajoen kunnantalolla. Kuvassa vasemmalta piirin taloudenhoitaja Mikael Ö Vaasasta, piirin 3. varapuheenjohtaja Piia Kattelus-Kilpeläinen Seinäjoelta, 1. varapuheenjohtaja Harri Koskela Ilmajoelta, piirin puheenjohtaja Anne Matokangas Alajärveltä sekä piirisihteeri Petri Saunamäki Ilmajoelta. – Kuva: Juha Rantala

Kirjoitettu 3.1.2022