Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin puheenjohtajaksi Esa Kannelmaa Laihialta

Etelä-Pohjanmaan piirin syyskokous pidettiin IKH-Areenalla Kauhajoella 18. marraskuuta. Kokouksen alussa puoluesihteeri Harri Vuorenpää ja järjestösihteeri Kai Karhukorpi kertoivat puolueen tilanteesta ja tulevista vaaleista. Käynnissä olevat presidentinvaalit ovat hyvässä vauhdissa ja EU-vaalit tulossa ensi kesänä. Myös kunta- ja aluevaaleihin olisi hyvä valmistautua ajoissa.

Piirin syyskokouksessa laihialainen kunnanvaltuutettu ja työuran ylikonstaapelina palvellut Esa Kannelmaa valittiin johtamaan piiriä ensi kalenterivuodeksi. Äänestyksen toisella kierroksella vastakkain olivat Petri Lepistö Seinäjoelta ja Esa Kannelmaa, joka valittiin äänin 24-37 uudeksi puheenjohtajaksi. Kannelmaa on toiminut myös Laihian perussuomalaisten puheenjohtajana. Etelä-Pohjanmaan piirin pitkäaikainen puheenjohtaja Anne Matokangas ilmoitti hyvissä ajoin, ettei ole enää käytettävissä puheenjohtajan tehtävissä. Piirin hallituksen varajäsenenä Matokangas toki jatkaa.

Kokouksessa annettiin hyviä evästyksiä piirin edustajille. Vaasalainen Päivi Karppi suositteli sosiaalisen median tehokasta hyödyntämistä, jolloin tieto kulkisi tehokkaasti koko piirin alueella. Puhetta oli myös some-vastaavan valinnasta. Kokouksen puheenjohtaja ja kansanedustaja Juha Mäenpää evästi hyvinvointialueen edustajia ja korosti hallitusohjelman mukaan toimimista.

Valintoja:

Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin syyskokouksessa valittiin myös piirihallitus vuodelle 2024.
Puheenjohtaja: Esa Kannelmaa. Jäsenet: Jari Hämeenniemi Alajärveltä (varalla Anne Matokangas), Marko Vainionpää Alavudelta (varalla Petri Juurakko), Helena Rahkola Ilmajoelta (varalla Marika Valkeala), Jorma Rantala Isojoelta (varalla Tony Vaarainkorpi), Marko Ylinikkola Kurikasta (varalla Toni Saarakkala), Lasse Lähdesluoma Kaskisista (varalla Jukka Salo), Jaana Kuusisto Kauhajoelta (varalla Mikko Raasakka), Heikki Haukkala Kauhavalta (varalla Risto Mattila), Tauno Lampinen Kuortaneelta (varalla Seppo Palomäki), Piia Riiki Laihialta (varalla Kurt Silorinne), Ahti Kautiainen Lappajärveltä (varalla Arvi Kangastie), Micael Westerholm Mustasaaresta (varalla Susanna Sariola), Petri Lepistö Seinäjoelta (varalla Antti-Jussi Hirsimäki), Ari Penttinen Teuvalta (varalla Mika Lukkarinen), Ismo Takala Vaasasta (varalla Lauri Karppi) ja Erja Gadd Ähtäristä (varalla Juha Nortunen).

Esa Kannelmaa luotsaa Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piiriä ensi vuonna.

Kokouspaikkana toimi IKH-Areena Kauhajoella.

Kirjoitettu 20.11.2023