Perussuomalaisuus kiinnosti markkinaväkeä Jurvassa

Jurvan kesämarkkinat järjestettiin parin vuoden koronatauon jälkeen taas heinäkuun alussa Kurikan Jurvassa. Ei markkinoita, joissa ei perussuomalaiset olisi mukana. Ja näin oli laita myös Jurvassa.
Kurikan perussuomalaisten aktiivi, kansanedustajaehdokas Jouni Vallin oli paikalla markkinoiden molempina päivinä ja oli tyytyväinen näkemäänsä.
– Palaute oli kertakaikkisen positiivista ja meitä kiitettiin siitä, että olemme aidosti isänmaamme asialla. Ja tuollainenhan palaute vain antaa meille lisää virtaa. Ihmiset olivat todella huolissaan siitä, mihin Suomi on oikein olemme menossa tämän punavihreän hallituksen johdolla, tiivisti Vallin kesämarkkinapäivien antia.
Jurvan kesämarkkinoita suosi kesäinen, aurinkoinen sää, ja ihmisiä oli sankoin joukoin liikkeellä. Kurikkalaiset perussuomalaiset olivat saaneet paikalle myös kaksi kansanedustajaa. Lauantaina tapahtumapaikalla vieraili Juha Mäenpää ja sunnuntaina Mauri Peltokangas. Ja kuten arvata saattaa, oli ihmisillä asiaa aivan laidasta laitaan.

Jouni Vallinin mukaan ihmisiä askarrutti Jurvassa eritoten maatalous, valtion verotulojen käyttö ja hallinnon paisuminen.
– Mielestäni tuottaja on kaiken palkannostonsa ansainnut. Meidän pitää muistaa, että maaseutu on mahdollisuus ja voimavara sekä ennen kaikkea kotimaisuuden tae. Keskusteluissamme kävi edelleen ilmi, että keskiluokkaisilla veronmaksajilla alkaa mitta olla täynnä nykyiseen veropolitiikkaan. Verot ja hinnat nousevat ja veronmaksaja saa koko ajan vähemmän vastinetta maksamilleen yhä suuremmille veroille. Samanlaista ärtymystä herätti ihmisissä julkisen hallinnon paisuminen. Toki demokratia maksaa, mutta nyt ollaan ylitetty se piste, jossa hallinnon kulut ylittävät järjellisyyden rajat.

Kurikan Jurvassa vierailleet kansanedustajat Peltokangas ja Mäenpää kiittelivät kilvan kesämarkkinoiden antia. Molemmat vakuuttivat yhdestä suusta, että kalenterit ovat täynnä pitkälle syksyyn, mutta kaikki tämä kiertäminen on sen vaivan arvoista.
– Meitä kuunnellaan ja meihin uskotaan, tiivistivät kansanedustajat tuntojaan.

Perussuomalaisten 2. varapuheenjohtaja, kansanedustaja Mauri Peltokangas ja eduskuntavaaliehdokas Jouni Vallin Kurikasta olivat tyytyväisiä Jurvan kesämarkkinoiden antiin. – Kuva: Juha Rantala

Ihmisillä oli paljon asiaa Jurvan kesämarkkinoilla perussuomalaisten edustajille. Tentittävinä eduskuntavaaliehdokas Jouni Vallin ja kansanedustaja Mauri Peltokangas. – Kuva: Juha Rantala

Kirjoitettu 21.7.2022