Pohjanmaan Perusäijät rykäisi Laihialla

Noin puolitoista vuotta sitten toimintansa käynnistänyt Pohjanmaan Perusäijät järjesti ensimmäisen tapahtumansa Laihialla ison toritapahtuman yhteydessä. Perusäijien vetäjänä Pohjanmaalla toimiva Markku Vuorinen Laihialta oli tyytyväinen näkemäänsä ja kuulemaansa.
– Palautetta loppusyksyn upeasta aurinkoisesta lauantai-iltapäivän tapahtumasta oli upeaa ottaa vastaan. Ihmisiä kiinnosti perusäijien toiminta ylipäätään ja tietysti perussuomalaisuus. Perussuomalaiset ovat Suomen kannalta paljon vartijana ensi kevään vaaleissa ja tämän tapahtumassamme vierailleet hyvin tiedostivat.
Vuorisen mukaan tällaiselle toivottiin jatkoa ja sitä on hänen mukaansa luvassa ensi helmikuussa.
– Toimintamme on jatkuvasti aktivoitunut ja olemme saaneet riveihimme uusia jäseniä jopa koko piirin alueelta, joten niin tapahtumaan kuin toimintaamme saamme olla tosi tyytyväisiä. Oli myös hienoa huomata, että tapahtumassamme oli mukana paitsi lähialueiden paikallisyhdistysten aktiiveja, kansanedustaja Jukka Mäkynen sekä eduskuntavaaliehdokkaat Jouni Vallin ja Marcus Toppari.
Kuivin suin ei kenenkään tarvinnut perusäijien osastolla olla, sillä pohjalaisittain maittavat nisukahvit vetivät ihmisten suut marengille. Myös perussuomalaiset julkaisut kelpasivat kävijöille.

Pohjanmaan Perusäijien osastolla päivystivät mm. Kurth Silorinne, Marja-Leena Mäkynen, Esa Kannelmaa, kansanedustaja Jukka Mäkynen, Markku Nykänen, Jouni Vallin, Risto Talvitie sekä Markku ja Pepita Vuorinen. – Kuva: Juha Rantala

Kirjoitettu 5.12.2022