Puoluesihteeri Simo Grönroos vieraili piirin kevätkokouksessa

Perussuomalaisten puoluesihteeri Simo Grönroos vieraili Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin kevätkokouksessa Seinäjoella syyskuun viimeisenä lauantaina. Se, että kevätkokous saatiin pidettyä vasta nyt syksyllä oli monen asioiden summa.
Varsinaisten kokousasioiden lisäksi, joissa vahvistettiin mm. piirihallituksen laatima edellisen vuoden toimintakertomus sekä tilinpäätös, jäi aikaa hyville puheenvuoroille ja keskusteluille sekä tietysti keskinäisille tapaamisille.

Kevätkokouksen avannut piirin puheenjohtaja Anne Matokangas kiitteli piirin aktiiveja vielä erinomaisesta vaalityöstä ja tuloksesta piirin alueella.
– Viime syksy ja varsinkin kevät oli raskasta mutta antoisaa aikaa meidän aktiiveille. Kesällä olikin sitten lupa vähän hengähtää ja lomailla. Nyt kuitenkin pääpaino toiminnassamme on jo kevään 2021 kuntavaaleissa, joissa tullaan muuttamaan valtuustot hyvin perussuomalaisvoittoisiksi.

Kevätkokouksen puheenjohtajaksi valittu kansanedustaja Juha Mäenpää myönsi kansanedustajan puheenvuorossaan työn eduskunnassa olevan välillä raskasta.
– Suomi menee tämän Rinteen hallituksen johdolla kovaa vauhtia perse edellä puuhun. Jos ajattelen, että me suomalaiset joudumme kestämään tätä menoa vuodesta neljään, niin kyllä kylmää. Olin seuraamassa eduskuntatalon edessä järjestettyä ilmastomielenosoitusta, johon oli raahattu lapsia kouluista. Kaikki eivät oikein tuntuneet edes tietävän minkä takia täällä ollaan. Jostain ilmastojutusta he puhuivat, mutta enemmänkin heitä innosti koulusta saatu vapaapäivä.

Puoluesihteeri Simo Grönroos iloitsi siitä, että perussuomalaiset vain vankistavat asemaansa Suomen selvästi suosituimpana puolueena.
– Myös duunarit ja yrittäjät ovat ottaneet meidät omaksemme. Kansan luottamuksen eteen on kuitenkin tehtävä töitä joka päivä. Seuraava tärkeä astinlauta on menestyä vuoden 2021 kevään kuntavaaleissa. Etelä-Pohjanmaalla on perussuomalaisilla hyvä kannatuspohja, joten vaalimenestys täällä saa jatkoa myös kuntatasolla.

Grönroos totesi, että poliittinen kenttä on muuttunut. Nyt taistelua käydään kansallismielisten ja globalistien välillä.
– Suomessa mennään vauhdilla siihen tilanteeseen, että elämme maassa, jossa kenelläkään ei ole enää hyvinvointia. Meidän on myös mietittävä missä asioistamme päätetään. Haluammeko ottaa mallia Ruotsista, jossa ruotsalaiset ovat pian vähemmistönä omassa maassaan vai luoda Suomesta turvallinen kansallisvaltio, jossa meidän on hyvä elää. Perussuomalaisten johdolla voimme muuttaa nykyisen suunnan.

Piirin kevätkokoukseen otti osaa lähes 50 piirikokousedustajaa. Syyskokous pidetään sunnuntaina 1. joulukuuta Laihialla.

Perussuomalaiset kokoontuivat Seinäjoelle kevätkokouksen merkeissä. Hymy oli herkässä ja tunnelma vapautunutta. Eipä ihme, sillä perussuomalaiset on Suomen yivoimaisesti suosituin puolue. – Kuva: Juha Rantala

Perussuomalaisten puoluesihteeri Simo Grönroos puhuu, piirisihteeri Petri Saunamäki ja kansanedustaja Juha Mäenpää kuuntelevat. – Kuva: Juha Rantala

Kirjoitettu 6.10.2019