Sebastian Tynkkysen Pekasus-koulutus Etelä-Pohjanmaalla 05.-06. tammikuuta

Sebastian Tynkkynen koulutti viestintäasioissa piirin aktiiveja

Sebastian Tynkkynen vieraili tammikuun alussa Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin alueella koulutusasioissa. Hänet on palkattu Perussuomalaisten opetuskeskukselle (PEKASUS) kiertämään kenttää ja opettamaan poliittista viestintää ja yhdistystoimintaa niin uusille jäsenille kuin hieman kokeneimmillekin aktiiveille.
Piiri ja yhdistykset ottivat Etelä-Pohjanmaalla Tynkkysen innostuneena vastaan. Koulutustilaisuuksia oli kaksi. Vaasassa ensimmäisessä koulutusosiossa olivat esillä esiintyminen ja haastattelut ja seuraavana päivänä lauantaina Seinäjoella puolestaan sosiaalinen media ja kriisiviestintä.
– Tämän kaltaista koulutusta on toivottu jo pitkään. Ja nyt kun koulutus toteutui, niin oli hienoa, että näinkin moni oli loppiaispyhästä huolimatta lähtenyt liikkeelle, totesi Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin 2. varapuheenjohtaja Micael Westerholm Mustasaaresta. Westerholm osallistui koulutukseen Seinäjoella.
Myös Tynkkynen antoi kiitosta piirin aktiivien osoittamasta kiinnostuksesta.
– Yli kolmenkymmenen osallistujan määrä yhteensä ylitti odotukset. Tällaisiin lukemiin harvoin päästään. Kiitos siitä pohjalaiset.
Tynkkynen kertoi suunnitelleensa tilaisuudet niin, että lähipaikkakunnilla pidetään koulutukset eri aiheista, jotta toimijoilla olisi mahdollisuus osallistua halutessaan molempiin tilaisuuksiin.
Tynkkysen koulutusaiheet olivat kaikki hyvin ajankohtaisia ja aiheet herättivät niin Vaasassa kuin Seinäjoellakin vilkasta keskustelua ja kiperiäkin kysymyksiä. Vilkas osanotto ja kannanotot osoittivat, että koulutustilaisuus tuli kuin mittatilaustyönä.
Tynkkysen tietotaito ja kyky toimia innostavana vetäjänä sai laajasti kiitosta ja toivomme näkevän hänet piankin uudestaan näissä merkeissä.
Teksti: Juha Rantala
Kuvat: Inga Petäjäniemi

Sebastian Tynkkynen opetti viestintäasioita perussuomalaisille aktiiveille Etelä-Pohjanmaalla.

Seinäjoen Nurmoossa Tynkkysen koulutuksen aiheina olivat hyvinkin ajankohtaiset asiat eli sosiaalinen media ja kriisiviestintä.

Kirjoitettu 6.1.2018