Teuvan perussuomalaisilla menivät kesämarkkinat nappiin

Teuvalla järjestettiin 42. kerran perinteiset kesämarkkinat. Viikonlopun tapahtuma keräsi runsaslukuisesti väkeä paikalle läheltä ja vähän kauempaakin. Paikalla olivat myös Teuvan perussuomalaiset tyylikkään kesäisellä osastollaan, joka tarjosi Suomen lippuineen, koivunoksineen ja syreeneineen silmänruokaa, mutta myös perussuomalainen asia oli vahvasti esillä, kuten myös muu markkina-aktiviteetti arpamyyntineen, kahvitteluineen ja muine tarjoiluineen.

Paikalla vieraili myös kesätapahtumia ja -markkinoita kiertävä Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin puheenjohtaja Jukka Mäkynen, joka oli silminnähden tyytyväinen näkemäänsä.

– Täydet pisteet teuvalaisille ja eritoten Teuvan perussuomalaisille erinomaisen tapahtuman järjestelyistä. Teuvan paikallisosasto näytti esimerkkiä siitä, miksi meitä sanotaan maan parhaaksi toripuolueeksi. Jos aurinko paistoi sunnuntaina lämpimästi, niin lämpöä ja ystävällisyyttä välittivät Teuvalla myös perussuomalaiset, kiitteli Mäkynen markkinoiden ilmapiiriä.

Perussuomalaiset ottivat muutenkin kirjaimellisesti pinnat kotiin, sillä se oli ainoa puolue, joka oli vastannut kesäiseen markkinakutsuun.

– Kyllä meillä jäi tapahtumasta hyvä mieli. Suotuisampaa ilmapiiriä ei olisi voinut kuvitellakaan. Teuvalla on asenteet perussuomalaisia kohtaan muuttuneet tosi myönteisiksi ja sen huomasi kaikessa kanssakäymisissä ihmisten kanssa tässä parin markkinapäivän aikana, kiitteli Teuvan Perussuomalaisten puheenjohtaja ja Etelä-Pohjanmaan piirin ensimmäinen varapuheenjohtaja Eliisa Panttila.

– Tällainen vastaanotto mitä me täältä saatiin lupaa hyvää jo vaalejakin ajatellen. Tämä jos mikään kannustaa tekemään entistä enemmän työtä ihmisten paríssa. Ja senhän asian me kaikki olemme jo aina tienneet, että perussuomalaisuus ja pohjalaisuus ovat täällä vähän niin kuin synonyymejä, naurahtivat Mäkynen ja Panttila.

Perussuomalaisten osasto Teuvan kesämarkkinoilla oli yksi tapahtuman suosituimmista pysähdyspaikoista. – Kuva: Samuel Martin

Kirjoitettu 10.6.2018