Vaasan perussuomalaiset toreilla ja turuilla säällä kuin säällä

Vaasan Perussuomalaiset on tuttu näky Vaasan toreilla.

– Ihmiset kehuvat esillä oloamme yli puoluerajojen. Olemme äänestäjien tavoitettavissa myös silloin kun vaaleja ei ole näköpiirissä. Yhdistyksessämme on päätetty, että pidämme toritilaisuuden ainakin kerran kuussa. Kauppatorin lisäksi olemme olleet Tervajoella, Palosaarella ja välillä jopa Ristinummella, kertoo Vaasan Perussuomalaisten puheenjohtaja ja Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin tiedottaja Juha Rantala.
Hän jatkaa, että vaalien alla totta kai aktiivisuutta lisätään.
– Olemme toreilla ja turuilla satoi tai paistoi, oli pakkasta tai hellettä. Asiapitoisen tapahtuman lisäksi emme koskaan unohda myöskään tarjoilua. Makkara, mehu ja joskus myös kahvi perussuomalaisen sanoman lisäksi tuo lähestyttävyyttä. sanoo Rantala.
Aluevaalien alla vaasalaiset perussuomalaiset kävivät myös joulun alla Pietarsaaressa kylässä. Vaasasta olivat liikkeellä Rantalan lisäksi kansanedustaja Jukka Mäkynen sekä kaupunginvaltuutetut Päivi Karppi ja Tero Sulkakoski. Perussuomalaisten Pohjanmaan aluevaalikampanjaa olivat vauhdittamassa Pietarsaaressa vaasalaisten lisäksi myös puoluesihteeri Arto Luukkanen ja puolueen 3. varapuheenjohtaja, kansanedustaja Sebastian Tynkkynen.
– Todella mahtavia nämä toritapahtumat. Todellisia kohtaamisia äänestäjien kanssa, pääsee kasvokkain keskustelemaan. Tätä kannattaa jatkaa. Pietarsaaressa oli mukava käydä. Tapasi uusia ihmisiä ja jopa sukulaiset tulivat tervehtimään. Yhteistyötä Pietarsaaren ja sen lähialueiden paikallisyhdistysten kanssa kannattaa ehdottomasti jatkaa, iloitsi Tero Sulkakoski.

Samuli Martin

Pakkanen ja lumi eivät estäneet joulukuun puolessa välissä vaasalaisten perussuomalaisten toritapahtumaa. Muita puolueita ei tietenkään näkynyt mailla ei halmeilla. Sen sijaan perussuomalaiset ottivat tapahtumasta kaiken hyödyn irti. Ja aktiivien kasvoista näkyy, että tekeminen voi välillä olla hauskaakin, kun toimii oikeassa porukassa. – Kuva: Juha Rantala

Pietarsaaren aluevaalitapahtumaa viikkoa ennen jouluaattoa olivat vauhdittamassa puoluesihteeri Arto Luukkasen ja kansanedustajien Sebastian Tynkkysen ja Jukka Mäkysen lisäksi vaasalaisaktiiveja. Pietarsaaren kävelykadulla oli tunnelma katossa. – Kuva: Juha Rantala

Vaasan perussuomalaisten hallitus vuosimallia 2021 piti viimeisen kokouksen jouluisissa tunnelmissa. Ja kokous päättyi… totta kai… joululauluun. Joulupukkia odottelivat kovasti eturivin Risto Rintamäki, Risto Helin, Juha Rantala, Kirsi Kauppi ja Lauri Karppi sekä takarivissä Mauri Ollila, Mikael Ö, Raimo Turpeinen, Jukka Mäkynen, Päivi Karppi ja Anne Rintamäki. – Kuva: Samuel Martin