Vaasan Tervajoen aluevaalitilaisuus aktivoi ehdokashankintaa

Vaasan Tervajoella järjestetty kahden hyvinvointialueen (Pohjanmaa ja Etelä-Pohjanmaa) aluevaalitapahtuma täytti tavoitteet ja odotukset. Tätä mieltä oli ainakin tapahtumaa järjestelemässä ollut paikallisaktiivi Ilmo Eerola.
– Oli ilo olla mukana järjestämässä näinkin motivoivaa ja joukkoja yhdistävää tapahtumaa. Ehdokasasettelu on kesken niin Pohjanmaan kuin Etelä-Pohjanmaankin alueilla, joten tällaiselle tilaisuudelle oli suoranainen tilaus. Oma väki sai hyvin tietoa aluevaaleista ja siitä, mistä vaaleissa on oikein kysymys. Usein puhutaan vain tuosta sote -puolesta, mutta unohtaa ei sovi myöskään palo- ja pelastustoimia, kertaili tapahtumaa Vaasassa kuntavaaliehdokkaana ollut ja nyt myös aluevaaliehdokkaaksi lähtenyt tervajokinen yrittäjä.
Eerolan mielestä on turha enää käyttää energiaa keskusteluun aluevaalien tarpeellisuudesta.
– Vaalit tulevat. Sille nyt ei enää voi mitään. Nyt on meidän perussuomalaisten täällä Pohjanmaalla ja Etelä-Pohjanmaalla kuin muuallakin Suomessa keskityttävä vain ja ainoastaan hyvään vaalitulokseen. Pohjanmaalla torjutaan rkp:n ylivaltaa ja Etelä-Pohjanmaalla kammetaan kepun suosiota alaspäin. Siinäpä haastetta kerrakseen.
Tervajoen tapahtuma oli kerännyt lauantai-iltapäivälle mukavasti väkeä. Aktiiveja ja tapahtumasta kiinnostuneita oli tullut paikalle kauempaakin.
Eerolaa lämmitti erityisesti se, että tapahtumaan osallistuivat vetonauloina kansanedustaja Jukka Mäkynen ja Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin puheenjohtaja Matti Heinonen.
– Ennen aluevaaleja räväytämme täällä vielä kertaalleen, lupaa Eerola.
Laihia Perussuomalaisten puheenjohtaja Piia Riiki oli myös perheineen paikalla ja piti näkemästään.
– Tällaisia kannustavia tsemppihenkisiä tilaisuuksia tarvitaan. Tästä sai itsekin uskoa omaan vaalityöhönsä, kiitteli Riiki.

Vaasan Perussuomalaiset järjestivät Vaasan (Vähänkyrön) Tervajoella kahden hyvinvointialueen yhteisen vaalitilaisuuden, johon oli saapunut aktiiveja ja äänestäjiä ympäri lakeutta. Makkara maistui ja perussuomalainen painettu sana kelpasi kävijöille. – Kuva: Juha Rantala

Arja Hanka ja Lasse Lähdesluoma Kaskisista osallistuivat Vaasan Tervajoen aluevaalitapahtumaan. Grillimestarina (kuvassa keskellä) toimi totuttuun tapaan Päivi Karppi Vaasasta. – Kuva: Juha Rantala

Kirjoitettu 12.10.2021